08.07.2020

Izšla je nova pasja revija – spremembe pri obstoječih!

Na prodajne police je v maju prišla povsem nova revija za ljubitelje psov in ostalih živali, poimenovana po že dobro znani televizijski oddaji Štiri tačke. Novost je presenetila marsikoga, sploh v luči zniževanja naklad tiskanih edicij, s katero se v času krepitve položaja digitalnih medijev že nekaj let sooča pravzaprav ves svet.

A pri reviji Štiri tačke so optimistični: "Glede na to, da smo v 23 letih ustvarjanja TV oddaje stkali veliko lepih in pravih vezi z najrazličnejšimi ljudmi, s katerimi bomo skupaj dodajali kamenčke v naš mozaik, smo bili tako pogumni, da smo šli v nov izziv," za naš portal pove Nataša Bešter, ki se skupaj s soprogom Dinom že vrsto let ukvarja s produkcijo različnih zelo uspešnih oddaj, zdaj pa sta se, očitno uspešno, soočila z novim izzivom: "Mislim, da nas je še vedno veliko ljudi, ki radi vzamemo v roke revijo in jo prelistamo, preberemo, kaj podčrtamo in shranimo. Tako, da bodo tudi revije še imele svoj prostor med ljudmi," je optimistična Beštrova. Revija v nakladi 16.000 izvodov izhaja vsak mesec v letu na 68 straneh, ki jih zapolni kar 15 članov ekipe: "Smo odlična ekipa, v prvi vrsti vsi ljubitelji živali, kar nas še dodatno povezuje. Med nami so vrhunski strokovnjaki iz kinologije, tako iz veterine, kot šolanja psov, pa tudi alternativnega zdravljenja. Ponosna sem, da je med nami tudi starosta slovenske kinologije Jože Vidic," pravi Nataša.

Jože Vidic je bil sicer dolga leta urednik revije Moj pes, ki pa je v lanskem letu po več kot 20 letih zamenjala lastnika in skorajda celotno uredništvo. V najboljših časih je Moj pes, ki je sicer prva slovenska revija o živalih, izhajal vsak mesec, z zamenjavo vodstva pa je prešel na izdajanje na vsaka dva meseca. Ali je razlog za spremembe upad naklade, ni znano. Neuspešni smo bili tudi pri pridobivanju odgovora, koliko rednih naročnikov ima revija in kako se soočajo s spremenjenimi navadami bralcev, ki se za informacije vse pogosteje zatekajo k spletnim virom. Sodeč po anketi, ki smo jo na naši Facebook strani opravili v začetku tedna, vsebine s "pasjega področja" na spletu išče že 92 % ljudi, ostali še vedno v roke vzamejo tiskane izdaje.



Pred dobrim letom je bila prodana tudi blagovna znamka Kužek. Istoimenska revija kar dve leti ni izhajala, na prodajnih policah se je ponovno pojavila jeseni. Tudi Kužek je včasih izhajal pogosteje, zdaj pa le še trikrat letno. V kakšni nakladi izide posamezen izvod nam iz uredništva Kužka niso zaupali. A če sklepamo po "trendih", je padec naklad najverjetneje prizadel tudi to revijo. Nove medijske tehnologije in bralne navade so se korenito spremenile predvsem v zadnjem desetletju, pripravljenost za plačevanje vsebin na spletu pa večinoma ostaja nizka. Z razvojem interneta in socialnih omrežij so se razvili tematski spletni portali, na katerih je moč najti obilo kvalitetnih avtorskih in tudi strokovnih prispevkov, največkrat brezplačno. Kljub temu pa pri Kužku očitno zdaj veliko upov polagajo na spletne naročnike.

Cena revije Moj pes se v zadnjih petih letih ni spremenila - za posamezno številko boste odšteli 3,5 evra. Kot mesečnik je revija včasih imela 52 strani vsebin, kot dvomesečnik jih ima trenutno kar 16 več. Revija Kužek izhaja na 48 straneh, cena izvoda pa je 4,9 evra (en evro več kot pred dvema letoma).

Cena revije Štiri tačke je 3,49 evra, brali jo boste lahko na 68 straneh. A kaj to revijo razlikuje od že obstoječih "pasjih revij" na trgu? "Revijo bogatijo res lepe fotografije in dobra postavitev člankov, za kar skrbi naš oblikovalec Boštjan. Vsako stran mi pošlje in skupaj s Petro Mauer, ki je moja pomočnica, jo izpilimo do konca. Z ekipo skupaj načrtujemo članke in imamo toliko idej, da bi lahko delali tedenske revije," v smehu pove Nataša Bešter. "Imamo tudi strani za mlade in starejše bralce. Da pa je naša revija drugačna, poskrbijo številni znani Slovenci s svojimi zgodbami. Med njimi so tako glasbeniki, kot športniki, umetniki ... Vsem pa življenje lepšajo take ali drugačne tačke. Znani imajo z svojimi kosmatinci tudi mesto na naslovnici," zaključuje sogovornica.



Ali slovenski prostor prenese tri tiskane revije, ki so namenjene ljubiteljem psov in ostalih živali, bo bržkone pokazal čas. Vi pa nam zaupajte, ali še berete tiskane revije? Katera od treh vam je najljubša?

Deli s prijatelji

Komentiraj

Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. Uredništvo si pridržuje pravico do izbrisa komentarjev, ki žalijo, javno spodbujajo sovraštvo, razdor ali nestrpnost, so prekomerno obsceni, oglašujejo, na kakršenkoli način kršijo zakonodajo Republike Slovenije ali huje kršijo splošne pogoje uporabe spletnega portala.