26.03.2021

VLADA: Nekatere rešitve ustrezne, a spremembe zakona o zaščiti živali ne podpira!

Javnost še vedno razburja vsebina zasedanja Komisije Državnega sveta za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki je pred tednom dni dala negativno mnenje predlogom sprememb Zakona o zaščiti živali. Največ prahu so dvignili argumenti, s katerimi so svetniki zavrnili predlog poslanske skupine SD, kot denimo: psi ne morejo biti družinski člani, normalno bivanjsko okolje za mačka ali psa je kmečko dvorišče in ne kavč v stanovanju, na kmetijah so psi na verigah, v pesjakih in spuščeni - zato, da varujejo premoženje in označevanje določenih predlogov kot "nore".

Kot smo poročali, so se na razpravo in odločitev ostro odzvale domala vse živalovarstvene organizacije, zdaj pa je tudi že znana uradna odločitev Vlade RS. Predloga sprememb in dopolnitev zakona, ki je med drugim predvideval tudi višje kazni za prekrškarje, prepoved ubijanja živali z namenom pridobivanja krzna, prepoved izpostavljanja živali neprimernim pogojem, ukinitev evtanazij zdravih psov v zavetiščih, prepoved privezovanja na verige, označevanje psov že v leglu in obvezno čipiranje mačk, Vlada ni podprla. "Predlog tudi določa nosilce stroškov za zapuščene živali, ki se delijo med občine, imetnike zavetišč in Republiko Slovenijo. /.../ Predlagane delne spremembe zakona ne bi bile smotrne (tudi z vidika porabe finančnih sredstev) in kljub temu, da so nekatere rešitve ustrezne, Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zaščiti živali Vlada v predlagani obliki ne podpira."

PREBERI TUDI: Evtanazije v zavetiščih - kje se je zatikalo v preteklosti?


Kaj to pomeni?
Pravzaprav predlog zakona poslanske skupine ni dokončno padel. Spomnimo denimo na primer, ko je Vlada pred leti "NE" rekla definiciji, po kateri bi živali opredelili kot "čuteča bitja", a so bile spremembe Stvarnopravnega zakonika v Državnem zboru kasneje sprejete.

A kot vse kaže so bile prav finančne posledice za državni proračun tisto, kar je Vlado pripeljalo do tega, da predloga dopolnitev Zakona o zaščiti živali ne podpre. Spomnimo: Največja razlika med predlogoma poslancev SD (ki ga Vlada zdaj uradno NE podpira) in ministrstva (ki ga Vlada zdaj vsaj načeloma podpira) je v delu, ki se tiče ukinitve evtanazij zdravih živali. Medtem, ko SD v predlogu piše, da bi stroške oskrbe živali po 30. dnevu še naprej krili s proračuna (delili bi si ga občina in država), pri Ministrstvu ta strošek po predlogu prelagajo na zavetišče (po 45. dnevu). Kot je znano, je večina slovenskih zavetišč v privatnih rokah, zato je težko verjeti, da bodo čez noč v teh zavetiščih spremenili miselnost in pristali na to, da bodo stroške oskrbe plačevali kar "iz svojega žepa". Kako si tako ureditev dejansko predstavljajo, ni še natačno jasno.

Predlog ministrstva bi lahko prinesel še dvoje: zavetišča bi 46. dan bivanja v zavetišču (ko ne bi več dobila denarja za oskrbo iz proračuna) lahko pohitela z oddajo psa, da si s tem ne bi ustvarjala dodatnih stroškov: psa bi tako lahko oddala v katerikoli dom, ne da bi pred tem preverila ustreznost bivalnih in drugih pogojev – kar za žival ni nujno dobro, kvečjemu obratno, tak pes bi se lahko kaj kmalu spet vrnil v zavetišče (to se kljub dejstvu, da so nekatera zavetišča zelo selektivna in pazljiva pri izbiri pravih posvojiteljev, dogaja tudi danes). Društva opozarjajo tudi na možnost, da bi v nekaterih zavetiščih po 45. dnevu (da ne bi "trošili" preveč denarja) živalim nudili zgolj osnovno oskrbo ali drugače povedano - zgolj tisto najnujnejše.

POVEZANE VSEBINE: Društva v šoku, odzivi tudi iz tujine: "A je Slovenija ostala nekje v srednjem veku?"

CELOTEN ZAPIS PO 66. SEJI VLADE:

Po 66. seji vlade s področja kmetijstva, gozdarstva in prehrane so zapisali naslednje: "Nekatere predlagane rešitve v poslanskem predlogu ustrezne, večina predlaganih sprememb in dopolnitev Zakona o zaščiti živali pa bi le delno dosegla zastavljene cilje. Nekatere predlagane rešitve poslanskega zakona zaradi nejasnosti odpirajo možnosti različnega tolmačenja predpisa, kar je tudi v nasprotju z načelom o jasnosti in nedvoumnosti predpisov.

POVEZANE VSEBINE: To so argumenti, s katerimi so zavrnili predlog spremembe zakona

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) intenzivno pripravlja predlog, ki celoviteje ureja področje zaščite živali. Predlog MKGP tako vsebuje poleg nekaterih delnih rešitev, ki jih vsebuje poslanski predlog, še rešitve zaradi uskladitve z določbami novele Stvarnopravnega zakonika (SPZ), celovitejšo ureditev področja zapuščenih živali (omejitev posedovanja nekaterih vrst živali, temeljna znanja za skrbnike živali in tiste, ki opravljajo kakršnokoli dejavnost povezano z živalmi), ter rešitve, ki so nastale zaradi potrebe po boljšem izvajanju predpisov s področja zaščite živali.

Predlog natančnejše določa sledljivosti izvora psa (označevanje pasjih mladičev pri prvem lastniku v leglu; regulacija oglaševanja na spletu), uvaja odgovorno lastništvo mačk, predlaga omejitev posedovanja „eksotičnih vrst“ živali zaradi zaščite življenja, zdravja in dobrobiti živali, zaradi varovanja zdravja in življenja ljudi ter ohranjanja narave (prehodno obdobje dve leti od uveljavitve zakona), uvaja zahtevo o temeljnih znanjih glede potreb in oskrbe živali za skrbnike in osebe, ki se ukvarjajo z dejavnostmi, ki vključujejo oskrbo ali ravnanje z živalmi, dopolnjuje določbe v zvezi z nevarnimi psi. Predlog zakona prepoveduje privezovanje psov (z izjemami) in daljšim prilagoditvenim obdobjem (1. 1. 2023), usmrtitve zdravih zapuščenih živali v zavetiščih, usmrtitve živali zaradi pridobivanja kož ali krzna in daje nadzornim organom možnost izreka višjih kazni za prekrške. Predlog tudi določa nosilce stroškov za zapuščene živali, ki se delijo med občine, imetnike zavetišč in Republiko Slovenijo.

Vlada zaradi zgoraj navedenega meni, da predlagane delne spremembe zakona ne bi bile smotrne (tudi z vidika porabe finančnih sredstev) in kljub temu, da so nekatere rešitve ustrezne, Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zaščiti živali v predlagani obliki ne podpira."

Deli s prijatelji

Komentiraj

Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. Uredništvo si pridržuje pravico do izbrisa komentarjev, ki žalijo, javno spodbujajo sovraštvo, razdor ali nestrpnost, so prekomerno obsceni, oglašujejo, na kakršenkoli način kršijo zakonodajo Republike Slovenije ali huje kršijo splošne pogoje uporabe spletnega portala.