Telovadba s psom: joga, raztezanje in relaksacija

S pomočjo Urške Kramar vodje programa "Fit4paws", pripravljamo posebno rubriko, v kateri se lahko naučite nekaj zanimivih vaj za vas in vašega štirinožnega prijatelja. Tako boste lahko skupni čas tudi v prihodnje preživeli aktivno in se ob tem zabavali. Tokrat vam predstavljamo predlog razsteznih vaj za poletne mesece, ki jih lahko izvajate kjerkoli, tudi na plaži.

 

Foto: Anja Troha


Ker je poletje čas visokih temperatur, se moramo intenzivni vadbi na soncu izogibati. Prav tako moramo poskrbeti, da imajo naše živali zmeraj na razpolago dovolj sence in vode. Kot smo že pisali v prejšnjem prispevku, je plavanje v vročih dneh odlična aktivnost za nas in našega psa. Kadar se skrivamo in hladimo v senci, pa lahko naredimo nekaj enostavnih vaj za raztezanje in sproščanje. Nekatere izhajajo iz joge, a vseeno lahko vanje vključimo tudi psa. Na ta način ga animiramo k sodelovanju z nami, izboljšujemo in krepimo vez vodnik - pes, ob tem pa naredimo nekaj koristnega za telo in duha. Vseeno se moramo zavedati, da vse vaje raztezanja in joge nikakor niso primerne za psa. Obstaja pa verjetnost, da bo naš pes z zanimanjem opazoval kaj počnemo. V primeru, da rad sodeluje z nami, ga lahko vključimo v vadbo in naredimo nekaj preprostih vaj, ki bodo koristile tudi njemu. Če ob tem poznamo še pozitivne učinke, ki jih ima prisotnost in interakcija s psi, je to vsekakor dodana vrednost naše jutranje joge, vaj raztezanja in relaksacije.
 

Na kratko o jogi

 

Jóga je družina starodavnih hindujskih duhovnih urjenj, pri kateri z dihalnimi vajami, telesnimi položaji in mentalnim osredotočanjem dosežemo telesno in duševno uravnovešenost. Izvira iz Indije, kjer ostaja močna življenjska tradicija in predstavlja pot k razsvetljenju. Redna vadba joge, dihalne vaje, koncentracija in sproščanje blagodejno vplivajo na telesno, mentalno in duševno zdravje. Joga je dobra za odpravo ali lajšanje številnih sodobnih zdravstvenih težav oziroma bolečin.
 
Pozitivni učinki joge:


• izboljša mišični tonus, fleksibilnost,
• pridobimo moč, vitalnost, vztrajnost,
• blaži stres oziroma posledice le tega
• izboljša samozavest, koncentracijo, kreativnost
• pospeši cirkulacijo
• pripomore k doseganju celovitega ravnovesja duh - telo...


Pozitivni učinki za psa:


• krepitev vezi človek- pes,
• pomirjanje hiperaktivnih psov,
• sproščanje endorfinov- hormonov sreče in zadovoljstva, ki se sproščajo tudi pri psih, kadar se počutijo varne in zadovoljne, med aktivnostmi v katerih uživajo...,
• masaža in določene vaje pomagajo pri boljšem okrevanju po poškodbah in zmanjšujejo bolečine,
• zmanjšanje otrdelosti sklepov in izboljšanje gibljivosti ter mišičnega tonusa...


Vaje raztezanja in relaksacije imajo številne pozitivne učinke tudi za psa, zato ni razloga, da se ne bi posvetili tudi našim kosmatincem. V nadaljevanju zato predstavljamo nekaj osnovnih vaj, ki lahko popestrijo vsakdan s psom. Vaje so preproste, a vseeno lahko pripomorejo k izboljšanju odnosa med vodnikom in psom. Učijo nas opazovati psa, zaznati njegove potrebe, opazovati njegovo obnašanje in mimiko.

Vaje s psom izvajamo le, če se pes ne počuti nelagodno. Nikakor ga ne silimo v položaje, ki so mu neprijetni. Zavedajmo se, da moramo mi motivirati psa za sodelovanje z nami in pes bo z veseljem sodeloval le, če se bo ob tem počutil dobro. Zmeraj upoštevajmo tudi svoje zdravstveno stanje in zdravstveno stanje našega psa, kondicijsko pripravljenost ter vaje prilagodimo našim sposobnostim in sposobnostim ter pasmi našega psa.

Vaja 1


Stojimo v širini ramen. Počasi začnemo spuščat glavo, vrat, vretenca med lopaticami, ledveni del,... V spuščenem položaju zadržimo nekaj sekund in se pričnemo počasi in kontrolirano vračati v izhodiščni položaj. Psa motiviramo k sodelovanju, med izvajanjem vaje stoji tako, da se ga bomo pri spuščanju telesa dotaknili z rokami. Umirimo in sprostimo ga lahko s krožnimi masažnimi gibi po prsnem košu in preostalem telesu.
 

Vaja 2


Ležimo na hrbtu, noge pokrčimo. Stisnemo zadnjico  in počasi, vretence za vretencem dvigujemo medenico. Glava počiva na tleh. Pes med tem počiva na našem trebuhu ali v naši bližini. Položaj zadržimo 10 sekund in počasi spustimo zadnjico.  Večji psi seveda ne morejo počivati na našem trebuhu, zato naj ležijo v naši bližini in počivajo, ob koncu vaje jih pohvalimo in nagradimo ter tako utrjujemo željo po sodelovanju z nami.


Vaja 3


Stojimo v širini ramen, v hrbtenici smo zravnani, prsa so dvignjene. Psa nežno primemo pod sprednjimi tačkami, v predelu pod rameni in ga dvignemo na zadnje tačke. Počasi spustimo zadnjico nazaj in navzdol, trebušne mišice imamo stisnjene. Zadržimo 30 sekund. Vajo s psom izvajamo samo, če psu to ustreza in ne kaže znakov nelagodja. Sicer to vajo raje izpustimo. Pri tej vaje nam pes pomaga pri lovljenju ravnotežja, sam pa krepi mišice zadnjih okončin. Vsi gibi morajo biti kontrolirani, počasni in prilagojeni človeku in psu.

 

Vaja 4


Usedemo se na tla, noge razširimo kolikor nam dopušča naša gibljivost. Hrbtenica je vzravnana, prsi so dvignjena. Počasi peljemo roko čez glavo in se raztegnemo v želeno smer, dokler se še počutimo udobno. V tem položaju mirujemo 30 sekund. Enako ponovimo še v drugo smer. Pes med izvajanjem vaje miruje na prostoru med našimi nogami. Pred začetkom ga sprostimo s kroženjem dlani po njegovem telesu, tako da se sprosti in prepusti našim rokam. Med izvajanjem vaje naša roka počiva na prsnem košu psa. Nikakor se na psa ne naslanjamo, ampak izvajamo samo nežen dotik.

 

Vaja 5


Raztezanje lahko izvajamo kadarkoli in praktično kjerkoli. Še posebej koristno je po aktivnostih s psom. Pomembno je, da je pes sproščen. Približamo se, psa umirimo in ga postavimo tako, da je naša pokrčena noga pod njegovim telesom. V tem položaju ga lahko z desno roko objamemo in stabiliziramo prsni koš, z drugo roko med tem nežno in počasi dvignemo in postopoma raztegnemo najprej eno in nato še drugo tačko. Med izvajanjem vaj psa umirjamo s pohvalo in božanjem ali masažo prsnega koša in/ali tačk v predelu od rame do komolca- tam se nahajajo večje mišice. Vse gibe izvajamo do stopnje, ki jo pes še zadovoljno prenaša in ne kaže znakov nelagodja. Takoj, ko opazimo odmikanje tačke ali nelagodje odnehamo.

 

Vaja 6


Uležemo se na trebuh, roke pokrčimo v komolcih in se opiramo na dlani, noge ležijo na tleh, nekoliko jih razširimo v udoben položaj. Z rokami se počasi pričnemo dvigovati, dokler niso popolnoma iztegnjene in pravokotne na podlago. Glava je rahlo nagnjena nazaj ali pa je pogled usmerjen naprej. V tej poziciji ostanemo približno 30 sekund. Nato se počasi in postopoma spustimo v izhodiščni položaj. Dihamo počasi in kontrolirano. Pes med tem počiva v naši bližini v položaju prostor. Vadi in utrjuje čakanje in pozornost na vodnika.

 



Rubriko pripravlja:



Deli s prijatelji

Komentiraj

Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. Uredništvo si pridržuje pravico do izbrisa komentarjev, ki žalijo, javno spodbujajo sovraštvo, razdor ali nestrpnost, so prekomerno obsceni, oglašujejo, na kakršenkoli način kršijo zakonodajo Republike Slovenije ali huje kršijo splošne pogoje uporabe spletnega portala.